Meidän kokkauskurssi (cocina mexicána) on kyllä yks kaaos.

A) Keittiö on liian pieni ja oppilaita on liikaa
B) Keittiössä on aina ihan helvetin kuuma
C) Mulla on aina älyttömiä vaikeuksia ymmärtää mitä se opettaja sanoo, jotenkin se mumisee sanat.
D) Opettaja on tosi pimeä. Se vaan vittuilee kaikille ja ärhentelee ja on outo.
E) Tunnit ei oo oikein mitenkään organisoituja. Oma-aloitteinen ei voi olla, muuten tulee sapiskaa. Toisaalta taas lorvimisestakin tulee sanomista. Yritä nyt siinä sitten olla toimelias kuitenkaan tekemättä mitään.
F) Ruoka ei edes ole ollut mitään kovin ihmeellistä tähän mennessä.

Meidän pitää itse ostaa ruoka-ainekset. Mä olin ostovuorossa ja muuten meni ostokset hyvin mut ihmettelin vähän ku paikalliset purjot (esp. poro) on aika surkeita. Yritin sitten kysyä maestralta, että onko se purjo sen mielestä huono. Noh, sepäs sitten ymmärsi mut siten, että haukuin sille purjoja yleensä ja että jotenkin valitin siitä, että meidän pitää käyttää purjoa. Sai sitten kohtauksen ja mouhosi kuinka HÄNEN kurssilla tehdään juuri sitä mitä HÄN haluaa yms yms ja löi mua sillä purjolla. En sitten osannu enää oikein sanoa siihen mitään ja menin nurkkaan puoliksi nauramaan ja puoliksi ihmettelemään :) Ainakin muilla oli taas hauskaa :)

Luulin oppivani kokkaamaan mutta sen sijaan opinkin puhumaan espanjaa vaikeimman kautta. Jos ei osaa tai ei ymmärrä saa heti sapiskaa. Ei kait siinä, pitää varmaan sitten ajatella niin, että mulla on nyt kahden sijasta kolme espanjan kielen kurssia :)

Aina Jounille sattuu ja tapahtuu. Miten se oonkin aina minä ku ajaudun silmätikuksi tai muuten vaan "pelleksi" :D Tavallaan onnistuin tuolla siinä jo ekalla tunnilla. Johtunee osittain siitä, etten ikinä osaa pitää suutani kiinni.. vaikken edes osaisi kyseistä kieltä niin hyvin :)